Tekstgrootte
Maak van uw hart geen moordkuil, probeer klachten te bespreken met de groepsleerkracht(en) van uw kind en als er geen bevredigend resultaat is, neemt u contact op met de bouwcoördinator en/of de directie. Ook kunt u zich wenden tot Lucia van Zanten (Interne vertrouwenspersoon De Trimaran), de leden van de medezeggenschapsraad of in het uiterste geval de Stichting CPOW. Problemen zijn er om opgelost te worden, maar dan moeten de betrokkenen er wel van weten (blijf er a.u.b. niet mee rondlopen).
Niet elk probleem dat zich op school voordoet is een klacht. Voor een probleem dat niet op school opgelost kan worden bestaat een klachtenregeling. Deze klachtenregeling is op school beschikbaar. De regeling geeft aan dat bij een klacht contact opgenomen kan worden met hier bovengenoemde contactpersoon van onze school. Zij zal de klager mogelijk verwijzen naar één van de vertrouwenspersonen van CPOW. Deze contactlegging loopt via het bestuur. Deze vertrouwenspersonen kijken of zij kunnen bemiddelen. Wanneer dat niet lukt, helpen zij de klager de klacht neer te leggen bij de klachtencommissie.
Voor het behandelen van klachten is CPOW aangesloten bij een onafhankelijke klachtencommissie. Het adres van de Landelijke Klachtencommissie voor Katholieke en Oecumenische scholen is: Secretariaat van de klachtencommissie voor het Katholiek Onderwijs, Postbus 82324, 2508 EH Den Haag.
Bij het meldpunt vertrouwensinspecteurs kan men ook terecht met klachten over seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld en psychisch geweld zoals grove pesterijen. Ook discriminatie, onverdraagzaamheid en extremisme zijn onderwerpen waarover u contact op kunt nemen. Het meldpunt vertrouwensinspecteurs is te bereiken op het telefoonnummer 0900 - 1113111.