Tekstgrootte
Onze school telt momenteel 323 kinderen. Ieder kind is uniek. Hiermee willen we rekening houden. We herkennen en erkennen de drang tot zelfontwikkeling en willen de kinderen hierin begeleiden en stimuleren. Een belangrijk uitgangspunt van onze school is het kind-volgend-onderwijs. Hiermee bedoelen we dat de school zo wordt georganiseerd dat binnen het jaarklassensysteem elk kind zich zo veel mogelijk op zijn of haar niveau kan ontwikkelen. Accenten worden gelegd op het zelfstandig werken en het ontdekkend leren. Daarbij neemt onderwijs ‘op maat’ een belangrijke plaats in. Belangrijk vinden wij het vroegtijdig signaleren van kinderen die extra ondersteuningsbehoefte nodig hebben .
Kinderen met extra ondersteuningsbehoefte zullen zoveel mogelijk of individueel of in groepjes binnen de school passende aandacht krijgen. Kinderen die excellent leren krijgen ook voldoende uitdagingen en leerprikkels aangeboden. Kinderen leren “hoe te leren” heeft onze voortdurende aandacht. Daarbij stellen we ook met elkaar lesdoelen en betrekken wij de kinderen bij hun leerproces. Betrokkenheid en eigenaarschap wordt hierdoor vergroot.
Het team van de Trimaran beschouwt de ouders als partner bij de begeleiding van de kinderen, terwijl ook het kind zelf actief in beeld is als het om de vraag gaat “Wat heb je nodig om goed te kunnen werken op school?” Daartoe gaat de leerkracht in gesprek met het kind.
Ouder- en jeugdsteunpunt Passend Onderwijs
Heeft u vragen over passend onderwijs, wilt u advies of praten met iemand die met u meedenkt? Dan kunt u terecht bij het ouder- en jeugdsteunpunt van ons Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Waterland. Het is er om ouders te helpen en werkt onafhankelijk.
De onafhankelijke contactpersoon van het Samenwerkingsverband Waterland PO voor ouders is Martijn Ruigewaard. Martijn is beschikbaar op maandag t/m donderdag van 8:30-12:30 en te bereiken op: 0299-783483 of info@swvwaterland.nl